Endodoncja – najważniejsze informacje

Wszelkie stany zapalne w obrębie miazgi zęba potrzebują natychmiastowej interwencji stomatologa. Tego typu usługę proponuje endodoncja kraków.

Czym jest endodoncja i na czym polega?

Endodoncja to specjalny dział stomatologii, który zajmuje się diagnozą oraz leczeniem chorób miazgi oraz tkanek okołowierzchołkowych zęba. Tego typu choroba może rozwijać się również w zębach z pozoru wyglądających na zdrowe i które nigdy wcześniej nie były poddawane tego typu leczeniu. Leczenie endodoncyjne, inaczej określane jest mianem leczenia kanałowego. Polega ono na usunięciu chorej miazgi, następnie oczyszczeniu oraz dezynfekcji kanałów korzeniowych, a w ostatnim etapie ich zabezpieczeniu oraz wypełnieniu specjalnym materiałem. Tego typu leczenie przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym, w przypadku kiedy miazga jest żywa bądź w stanie zapalnym. Natomiast kiedy ząb jest martwy, znieczulenie nie jest potrzebne. Użycie znieczulenia ma na celu wyeliminowanie bólu pacjenta oraz uczynienie zabiegu komfortowym. Wszelkie zabiegi stomatologiczne kojarzą się z mocnym bólem i mocnym dyskomfortem. Znieczulenie pozwala wyeliminować te objawy. Warto jednak pamiętać, że bardzo często, leczenie endodoncyjne wymaga tylko jednej wizyty.

Kiedy należy podjąć leczenie endodoncyjne? – objawy

Kiedy w trakcie spożywania pokarmów, w zębie pojawia się nagły przeszywający ból, należy natychmiast zgłosić się do stomatologa. Jest to sygnał, że z zębem zaczyna się dziać coś niepokojącego. Może być to jeden z objawów, który wskazuje na konieczność leczenia kanałowego. Choroba miazgi zęba może się również objawiać w nadwrażliwości na ciepło, pulsującym i nieustającym bólu oraz przebarwieniach zęba. Nie należy lekceważyć żadnego z tych objawów i niezwłocznie udać się do odpowiedniego lekarza stomatologa. Warto zaznaczyć, że nieprawidłowe wykonanie pierwszego leczenia również może przyczynić się do ponownej wizyty u lekarza. Szybko wykryta choroba pozwala na uniknięcie negatywnych skutków. Oczekiwanej pomocy udzieli endodoncja kraków. Najwyższa jakość oferowanych usług to gwarancja komfortu pacjenta i skutecznego leczenia kanałowego.

Dlaczego warto postawić na leczenie endodontyczne?

Endodoncja jest dla pacjenta najbardziej korzystnym rozwiązaniem. Wielu pacjentów decyduje się na uzupełnianie implantologiczne, jednak nie jest to sposób tak korzystny dla pacjenta jak leczenie kanałowe. Dlaczego? Przede wszystkim, żaden implant nie jest w stanie zastąpić naturalnej tkanki. Chociaż żadne z działań protetycznych nie jest w stanie tego zrobić, endodoncja okazuje się być najlepszym rozwiązaniem pod względem zdrowotnym. Oprócz tego, należy zwrócić uwagę na koszty leczenia. Jak się okazuje, leczenie kanałowe jest o wiele tańsze niż implantologia. Co za tym idzie, pacjent nie ponosi aż tak wielkiego obciążenia finansowego. Zdarzają się przypadki kiedy leczenie kanałowe nie przynosi pożądanego efektu. W takich przypadkach, bardzo często podejmowana jest decyzja o ekstrakcji zęba. Należy jednak pamiętać, że powinna być to ostateczność. Przed przystąpieniem do usunięcia zęba, należy dołożyć wszelkich starań aby go uratować i zastosować odpowiednie leczenie.

Wątpliwości pacjentów

Wielu pacjentów boi się wizyty u stomatologa, z powodu dolegliwości bólowych związanych z zabiegiem. Warto jednak zaznaczyć, że leczenie kanałowe przeprowadzane jest pod znieczuleniem. Co za tym idzie zabieg jest w pełni bezbolesny, a profesjonalny zespół kliniki oraz lekarz stomatolog dba o najwyższy komfort pacjenta na każdym etapie leczenia.