Uszy niemowlaka

Na czym polega zabieg korekcji uszu?

Odstające uszy to dla wielu osób poważny kompleks. W takim przypadku można zdecydować się na profesjonalną korektę.

Zabiegi korekty odstających uszu są jednymi z najczęściej prowadzonych procedur w gabinetach chirurgii plastycznej. Wykonywane są nawet u dzieci, u których problem ten również może być dużym kłopotem. Wykonana fachowo korekcja uszu w Klinice Raczkowska w Krakowie może być wtedy najlepszym rozwiązaniem. Na czym dokładnie polega zabieg korekty uszu? Kiedy można go wykonać? Jak należy się do niego odpowiednio przygotować?

Korekta odstających uszu – na czym polega?

Gdy uszy są odstające, wtedy zabieg plastyczny jest najskuteczniejszym sposobem, aby nadać m właściwą pozycję. Chociaż w sprzedaży można znaleźć różne rodzaje opasek czy naklejek, które mają na celu zmianę pozycji małżowin usznych, to jednak efekty często nie są satysfakcjonujące.

Plastyka uszu, określana także jako otoplastyka, to zabieg, który jest skoncentrowany na nadaniu uszom odpowiedniej pozycji, czyli na przybliżeniu małżowin do czaszki. W tym celu wykorzystuje się specjalną technikę modelowania chrząstek z użyciem nacięć. Potem ranę zamyka się z wykorzystaniem szwów. Blizny po zabiegu są niewidoczne lub niemalże niewidoczne – znajdują się za uszami. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu, dlatego podczas niego nie pojawiają się żadne dolegliwości bólowe. W przypadku dorosłych znieczulenie jest miejscowe, natomiast u dzieci stosuje się znieczulenia ogólne.

Kiedy można wykonać zabieg plastyki uszu?

Operacja plastyczna uszu może być wykonana nawet u dzieci. Także często decydują się na nią osoby dorosłe. W przypadku dzieci dolną granicą jest najczęściej 7. rok życia. Wynika to z faktu, że przed tym czasem ucho nadal się kształtuj, dlatego operacja nie przyniosłaby optymalnych efektów. Z kolei w przypadku osób dorosłych nie ma przeciwwskazań wiekowych do przeprowadzenia operacji – może być ona wykonana w dowolnym wieku.

O czym należy pamiętać przed zabiegiem otoplastyki?

Zabieg operacji uszu wymaga właściwego przygotowania, ponieważ jest on operacją prowadzoną pod znieczuleniem. W pierwszej kolejności konieczna jest wizyta konsultacyjna. Podczas niej lekarz bada pacjenta i może wysłuchać jego oczekiwania. Podczas konsultacji można dowiedzieć się również więcej o samej procedurze, w tym także o ograniczeniach pozabiegowych, które powoduje. Przed wykonaniem operacji konieczne jest wykonanie odpowiednich badań krwi, które zalecone są przez lekarza.

Badania krwi do wykonania przed zabiegiem:

• grupa krwi
  • morfologia
  • OB
  • glukoza
  • elektrolity
  • wskaźniki krzepnięcia APTT oraz INR
  • kreatynina

Konieczne jest również zaszczepienie się na wirusowe zapalenie wątroby typu B. Pacjenci, którzy zaszczepili się w przeszłości, muszą wykonać dodatkowo badanie przeciwciał.

Jak wygląda rekonwalescencja po zabiegu plastyki uszu?

Zabieg plastyki uszu wymaga od pacjenta właściwej rekonwalescencji, ponieważ tylko wtedy możliwe jest uniknięcie skutków ubocznych i uzyskanie optymalnych efektów. Bezpośrednio po zabiegu pojawiają się dolegliwości bólowe – można je zniwelować przez stosowanie leków przeciwbólowych. Szwy zdejmuje się na ogół po około 9 dniach podczas wizyty kontrolnej. Kolejna wizyta kontrolna jest konieczna po około 1-1,5 miesiąca. Pacjenci po zabiegu otoplastyki muszą przez 2 tygodnie po zabiegu nosić specjalną opaskę uciskową, a także zapobiegać sytuacjom, gdy dochodzi do odwinięcia czy naderwania uszu. Właśnie dlatego nie jest zalecane uprawianie sportów kontaktowych. Należy też korzystać z ochrony przed UV.

One thought on “Na czym polega zabieg korekcji uszu?

1. Zabieg wykonywałam w zeszłym roku, niestety ale dopiero teraz mogłam sobie na niego pozwolić. Rodzice nie mieli pieniądze aby mnie na zabieg wsłać. A nie jest to refundowane. Nie żałuję, wreszcie mogę spiąć włosy 🙂